Çoklu ortam kuramı nedir?
Mayer’in üretken multimedya öğrenme kuramı, üç farklı bilişsel kurama (çift kodlama, sınırlı kapasite ve aktif işlemci) dayalı olup, öğrencinin zihinsel seçilim, organizasyon ve bütünleştirme yoluyla sürece aktif olarak katıldığını öne süren bir kuramdır.
Çoklu ortam tasarım ilkeleri nelerdir?
Bu teoriye göre, etkili bir çoklu öğrenme ortamı tasarlamak için yedi rehber ilke vardır. Bunlar, multimedya ilkesi, uzamsal yakınlık ilkesi, zamansal yakınlık ilkesi, tutarlılık (makullük) ilkesi, düzen ilkesi, yedeklilik ilkesi ve bireysel farklılık ilkesidir.
Çoklu ortam materyalleri nelerdir?
Multimedya araçları nelerdir? Metin, ses, video, fotoğraf, animasyon, diğer görseller.
Çoklu ortam paylaşımı nedir?
Multimedya, metin, ses ve görüntü gibi farklı formatlarda bilginin sunulmasıdır. Sadece ses veya görüntü içeren ortama multimedya diyemiyoruz ancak her ikisini de içeren ortama multimedya diyebiliriz. En popüler multimedya paylaşım siteleri Youtube, Flickr ve Instagram’dır.
Çoklu ortam nedir örnekleri?
Bir örnekle açıklamak gerekirse: ses veya görüntü sadece bilginin gösterildiği medyadır; bunlar bir araya getirildiğinde multimedya olarak adlandırılır. Bu durumda; metin, resim, grafik, çizim, ses, video ve animasyonların birleşimine multimedya denir.
Mayer’in çoklu ortamlar için önerdiği 5 tasarım ilkesi nedir?
Bu multimedya içeriklerinden biri, harici işlem yüklerini azaltmaya yönelik Mayer ve Fiorella (2014) tarafından önerilen beş ilkeye (yedeklik, tutarlılık, işaretleme, zamansal ve mekansal bitişiklik) uyan ekran tasarımlarını içermektedir.
Tasarım ilkeleri nelerdir 5 tane?
Tasarımın beş temel ilkesi vardır: denge, oran ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, bütünlük, vurgu.
Çoklu ortam öğrenmede ikili kanal varsayımı nedir?
Çift kanal varsayımı, bilgi işleme süreçlerinde görsel ve sözel olmak üzere iki ayrı algısal kanal olduğu anlamına gelir. İşitsel/sözlü kanal işitsel ve sözel bilgileri işler ve görsel/resimsel kanal görsel ve resimsel bilgileri işler.
Çoklu öğretim nedir?
Çoklu öğrenme; Muhakeme, çerçeve oluşturma, yargıda bulunma, analiz ve sentez yapma gibi zihinsel aktiviteleri belirli bir metodolojiye göre gerçekleştirme sürecidir. Çoklu öğrenmenin nihai hedefi, entelektüel olarak aktif olan ve düzenli ve metodik öğrenmeyi zihinsel eğitim biçimi haline getirmiş kişiler üretmektir.
Çoklu ortam tasarımcısı ne iş yapar?
Web ve multimedya geliştiricileri; metin, grafik, animasyon, resim, ses ve video gösterimlerini topluca düzenleyen uygulamalarla web sitelerini ve diğer etkileşimli medyayı araştırmak, analiz etmek, değerlendirmek, tasarlamak, programlamak ve değiştirmek için tasarım ve teknik bilgileri bir araya getirirler.
Çoklu medya nedir?
Metin, grafik, animasyon, ses, müzik ve video gibi birden fazla medya öğesinin kullanılma biçimine “multimedya”, bu öğelerin sunulduğu ortama ise “multimedya kaynakları” denir. Bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tabletler geniş uygulama yelpazesine sahip multimedya kaynaklarıdır.
Dikkat çekme ilkesi nedir?
İşaretleme ilkesi: Bu ilkeye göre, insanlar önemli multimedya öğeleri vurgulandığında ve çeşitli ipuçları verildiğinde daha iyi öğrenirler. Dikkat çekme ilkesi, öğrencinin multimedya materyalindeki temel öğelere konsantre olmasını sağlayarak öğrencinin dışsal bilişsel yükünü azaltmayı amaçlar (Mayer, 2009).
Çoklu ortamla öğrenme nedir?
Multimedya, öğretim tasarımcısının etkili öğretim materyalleri geliştirmesini sağlar. Bilgisayar tabanlı yazılımdaki içeriği düzenlemek ve güncellemek, geleneksel öğretim materyallerine göre daha kolaydır (Najjar, 1996, s.
Çoklu ortam tasarımlarında görsel tasarım öğeleri nelerdir?
Bir grafik ürünün tasarımında kullanılan görsel öğeler çizgi, renk, ton, doku, şekil, boyut ve yön olarak sıralanabilir.
Çoklu ortam oynatıcı nedir?
Bir medya oynatıcısı (ayrıca medya oynatıcısı olarak da bilinir), multimedya dosyalarını oynatmanıza olanak tanıyan bir uygulamadır. Birçok medya oynatıcısı, ses ve video dahil olmak üzere çeşitli multimedya biçimlerini destekler.
Çoklu duyusal öğrenme nedir?
“Çoklu duyusal” terimi, bilgiyi alırken veya öğretirken en az iki veya daha fazla duyuyu kullanarak öğrencinin öğrenme etkinliklerine dahil olduğu stratejileri tanımlar. Bu terim, 19. yüzyılın sonlarında eğitim psikologları tarafından kullanılmıştır.
Çoklu ortam öğrenmede ikili kanal varsayımı nedir?
Çift kanal varsayımı, bilgi işleme süreçlerinde görsel ve sözel olmak üzere iki ayrı algısal kanal olduğu anlamına gelir. İşitsel/sözlü kanal işitsel ve sözel bilgileri işler ve görsel/resimsel kanal görsel ve resimsel bilgileri işler.
İkili kodlama kuramı nedir?
Çift kodlama teorisi (DBC), belleğin iki alt bilişsel sistemden oluştuğunu, birinin dili temsil edip işlediğini ve diğerinin sözel olmayan algıları temsil ettiğini ileri sürer. Bilgisayar tabanlı öğretim fırsatlarının artması ve bilgisayarların yaygın kullanımı, multimedya öğrenmeyle birlikte ICC’yi tekrar gündeme getirmiştir.
Meyer hangi kuram?
Biyopsikolojik yaklaşım A.B. Alman psikiyatrist Adolf Meyer tarafından başlatılan bu yaklaşıma göre insan, psikolojik ve biyolojik özellikleriyle bütünsel bir varlıktır.